Exigim rampes i accessos sense barreres a les places de Benalua Sud

Escales d’eixida d’una plaça de Benalua Sud cap a Catedràtic Soler, documentades en l’annex de la reclamació

Una plaça s’ha de poder recórrer sense barreres

Les escales i els recorreguts interromputs de les places de Benalua Sud deixen fora les persones que necessiten un itinerari accessible. Les persones que utilitzen cadira de rodes, les persones majors, les famílies amb cotxets infantils i qui té una dificultat temporal de mobilitat no poden dependre de grans voltes per a gaudir de l’espai públic. No acceptem que una urbanització recent mantinga estes barreres.

El 14 d’octubre vam presentar una reclamació formal a l’Ajuntament d’Alacant, adreçada a l’Alcaldia i a les àrees d’Urbanisme i Infraestructures. L’escrit es va registrar amb el número E2026157057 i l’acompanyen un annex fotogràfic i un altre de legislació.

On denunciem els problemes

La instància assenyala dos àmbits: les places i els espais públics al costat del carrer de Quintilià amb connexió amb l’avinguda de Catedràtic Soler, i la plaça i els accessos entre l’avinguda d’Elx i Quintilià. Denunciem desnivells sense rampes adaptades, falta d’itineraris accessibles per a vianants i discontinuïtats que impedixen circular amb autonomia i seguretat.

Les quatre fotografies adjuntes documenten les eixides amb escalons cap a Catedràtic Soler. També mostren una entrada accessible des de Quintilià que, tal com denunciem en l’annex, no continua fins a una eixida accessible cap a l’avinguda. Poder entrar per un punt no resol el problema si el recorregut s’interromp més avant.

Un altre tram d’escales sense rampa a l’eixida cap a Catedràtic Soler, fotografia 3 de l’annex

Exigim una inspecció i obres d’adaptació

Demanem a l’Ajuntament que admeta i tramite la reclamació i actue als espais assenyalats. Les nostres exigències són concretes.

  • Una inspecció tècnica urgent dels servicis municipals d’Urbanisme i Infraestructures en els dos àmbits.
  • Un requeriment immediat a l’entitat urbanitzadora o promotora perquè faça les obres de remodelació i construïsca les rampes reglamentàries. Si no ho fa, l’escrit sol·licita l’execució subsidiària a càrrec dels avals del sector o dels pressupostos municipals.
  • Una resposta per escrit amb el resultat de la inspecció, els informes emesos i els terminis previstos per a executar les obres d’adaptació.

L’annex legislatiu recull els fonaments estatals, autonòmics i locals que invoquem per a reclamar l’accessibilitat universal, la continuïtat dels itineraris i l’eliminació de barreres. Reclamem que l’Ajuntament exercisca la seua responsabilitat de supervisió i exigisca les correccions necessàries. La inspecció ha de concretar les deficiències i les solucions. Necessitem recorreguts que es puguen utilitzar amb autonomia, seguretat i sense discriminació.

La instància i els dos annexos, a l’abast de tots

Les còpies públiques dels tres documents es poden consultar al Gestor documental.

La petició es pot consultar a Les nostres reclamacions.

Més fotografies dels accessos

Les imatges provenen de l’annex registrat. La primera mostra una altra vista de l’eixida amb escalons cap a Catedràtic Soler. La segona mostra l’entrada des de Quintilià.

Vista de la plaça i de l’eixida amb escalons cap a Catedràtic Soler, fotografia 2 de l’annex
Entrada amb rampa des de Quintilià a una plaça amb una eixida cap a Catedràtic Soler que denunciem com a inaccessible, fotografia 4 de l’annex

 

Privacitat i estadístiques